Evenimente

 

 

Vacanță  creativă și recreativă cu IDEE

 

IDEE deschide porțile Tȃrgului Regional al Firmelor de Exerciţiu. Comunicarea, implicarea, energia și viziunea sunt concepte ce reunesc, la Straja, tineri liceeni din mai multe județe ale țării, dornici să etaleze rezultatele muncii lor ȋn cadrul firmelor de exerciţiu, edituri și agenţii de turism.

 

Duminică, 9 iulie 2015, zeci de elevi din Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi, Vâlcea, București, Ilfov  au sosit  la Straja, la Tȃrgul Regional al Firmelor de Exerciţiu organizat de Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educaţie, Editura Sigma, Asociatia EXE, ȋn cadrul proiectului POSDRU IDEE pentru o societate bazatǎ pe cunoaștere,

Animați de entuziasm, de dorința de a ȋmpǎrtǎși tuturor din experienţa lor, de a afla cât mai multe despre  ei, despre ceilalți, liceenii şi-au amenajat standurile de prezentare a  firmelor de exerciţiu. Creativitatea, originalitatea, dăruirea au fost cuvintele de ordine pentru picturile, decoraţiunile handmade, mascotele, afişele promoţionale care împodobesc standurile ce îşi aşteaptă cu emoţie oaspeţii in zilele următoare.

IDEE – un nou orizont

Proiectul a deschis participanţilor noi orizonturi. Elevii au devenit actori ai firmelor de exerciţiu,  ancoraţi în activităţile antreprenoriale specifice editurilor si agenţiilor de turism. Situațiile de învățare în care au fost puși  i-au făcut să înțeleaga mai bine ce inseamna o afacere, dar mai ales ce înseamnă responsabilitatea.

Jocul de rol – un mod creativ și recreativ de a învăța

Fiecare dintr ei a devenit manager, contabil, agent de marketing, redactor, agent de turism etc,  într-un joc de rol ce a avut ca scop înțelegerea mecanismelor unei societaţi comerciale. Au învățat, astfel, să comunice și să negocieze, dar mai ales să se implice activ, să îşi folosească optim resursele, cunoștințele, propunând soluții inovative, să colaboreze constructiv pentru a găsi și implementa soluțiile optime, menite să atragă clienţii, să dezvolte afacerea.

Târgul Regional al Firmelor de Exerciţiu – creativitate si competitivitate

Tinerii au răspuns unor noi provocări: concursurile organizate ȋn cadrul târgului, preluarea atribuţiei de jurat pentru evaluarea produselor firmelor de exerciţiu şi cursurile organizate pentru elevi.

Echipe de elevi bine instruite au jurizat standurile de prezentare, au evaluat articolele despre Bacalaureat, despre primul ajutor, despre orașul natal, coperţile revistelor, grafica acestora sau flyerele de prezentare a ofertelor turistice.

Menite să aprofundeze funcţiile care le-au revenit acestora ȋn cadrul firmelor, cursurile la care elevii au participat au scos la iveală nu numai spiritul competitiv, dar mai ales spiritul de echipǎ și solidaritatea membrilor echipelor. Cursurile de marketing, redactare si tehnoredactare au evidenţiat esenţa fiecărei funcţii şi ideea de comunicare și colaborare ce trebuie să existe în fiecare firmă.

Competiţia, tradiţia, colaborarea - motoarele educaţiei

Directorul Editurii Sigma, domnul Boris Singer, a apreciat  târgul ca fiind „o experiență foarte interesantă atȃt pentru noi, cȃt și pentru copii. Cred că elevii, pentru că e puțin spus copii- sunt de fapt tineri în clasa a XI-a în plină forță de creație, copii care urmează să-și definească viitorul - au avut mult de învățat, s-au dăruit, s-au implicat în acțiunile de pregătire a materialelor și în acțiunile desfășurate în târg. Pentru noi este prima experiență de acest tip, este o experiență frumoasă. Am învatat, sper, să depășim orgolii, am învățat să acordăm încredere celor din jur, am învățat să fim prieteni cu toată lumea, chiar dacă multora nu le convin rezultatele. Toată lumea are de învatat. Dacă învățam și acceptăm să câștigăm și să pierdem cu eleganță înseamnă că ne-am atins scopul târgului.”

Domnia sa şi-a exprimat dorinţa de a realiza din acest târg o tradiţie din care elevii, viitori angajaţi ai unor firme, să înveţe ceva ce le va facilita intrarea pe piaţa muncii: „Fără competiție nu există angajament, nu există motivație; fără competiție totul s-ar fi transformat într-un soi de formalitate, mai mult sau mai putin activă, iar târgul nu și-ar fi împlinit scopul. Competiția face parte din viață, ca și colaborarea. Acestea trebuie să se îngemăneze. Alături de competiție și colaborare mai este importantă și tradiția. Acestea trei sunt motoarele educației și trebuie să le dezvoltăm pentru a ne defini ca oameni ai societății.”

Domnia sa a apreciat originalitatea și creativitatea elevilor: “Standurile mi-au depăşit aşteptările. Se vede că  elevii au muncit şi sperăm ca această muncă să se materializeze în următoarea serie de produse.”

De asemenea, domnul Florin Paraschiv, tehnoredactor ȋn cadrul Editurii Sigma, vede ȋn seminariile propuse o metodă de a aprofunda funcţiile deţinute de elevi în firmele de exerciţiu: „În această tabară, prin aceste seminarii, încercăm să îi învăţăm pe participanţii firmelor de exerciţiu  să se apropie de munca editorială, de redactare, tehnoredactare, marketing ş.a.m.d”.

  Ȋn următoarea perioadă a acestei tabere, elevii vor descoperi multe lucruri interesante ce îi vor ajuta in viitoarea carieră. Vor duce acasǎ un bagaj plin cu experienţe minunate, cu amintiri frumoase, cu prieteni, cu ȋncredere și speranţǎ.

                                                                                               Simu Flavia, Mitroi Robert

                                           

                                                                                                 Autori: Simu Flavia

                                                                                                              Mitroi Robert